Als je wilt verkopen moet je kansen creëren
Met social selling profileer je jezelf als dé expert in jouw vakgebied. Je deelt regelmatig waardevolle content via de social media waarop jouw potentiële klanten actief zijn. Daardoor gaat men je al snel als autoriteit in je branche zien. Als je besluit om de bedrijven te benaderen die je op het vizier hebt, zul je zien dat je al een streepje voor hebt. Je hebt de juiste mensen namelijk van waardevolle kennis voorzien. Ze hebben het gevoel alsof ze je al kennen. Zo word je niet de zóveelste die vandaag belt en ben je de concurrentie een flinke stap voor. Als je prospects jou tenminste niet allang gebeld hebben. Maar hoe word jij hét gezicht in jouw branche?
Dit ga je leren:
- Je eigen online netwerk inzetten voor het bereiken van je zakelijke doelstellingen.
- Hoe social selling jouw business kan laten groeien.
- Op welke manier je jouw collega's kunt activeren om hun professionele netwerk in te zetten, zodat ze online ambassadeurs van jouw bedrijf worden.
- Begrijpen wat jouw doelgroep bezighoudt en hoe je hen online benadert om ze mee te nemen in je sales en marketing.
- Prospects in jouw netwerk omzetten naar leads.
- Hoe je van volgers fans maakt en van klanten ambassadeurs.
Voor wie is deze training bedoeld?
Iedereen die óók zijn online netwerk wil inzetten om meer te verkopen, en zijn online netwerk wil vergroten.
Programma
Deze training bestaat uit drie interactieve online trainingen van drie uur die eventueel afzonderlijk van elkaar te volgen zijn. Hieronder een overzicht van de inhoud per training:
Social selling 101
- Wat is social selling?
- De social selling toolbox
- Waarom social selling?
Social selling 102
- Het identificeren van jouw gewenste klant
- Bouwen aan een personal brand
- Profielscan
Social selling 103
- Het genereren van leads en maken van verbinding online
- Social listening
- Het opstellen van een content plan
- Ready, set, go
Direct inschrijven