HubSpot marketing automation training
Je kijkt dagelijks naar je marketingcijfers. Helaas kun je toch geen kant en klaar antwoord geven op alle managementvragen. Dat komt omdat het gedrag van je klanten de afgelopen jaren flink is veranderd. Nieuwe kanalen, zoals Instagram en WhatsApp zorgen voor nieuwe contactmogelijkheden. In hoeverre zorgen die voor meer verkoop? En hoe werken ze samen met je andere kanalen? Kortom, hoe kun je alle touch points binnen je customer journey meten en optimaliseren?
Met behulp van marketing automation kun je hier een start mee maken. Het brengt marketing en sales dichter bij elkaar, zodat ze samenwerken als een geoliede machine. Maar hoe pak je dat precies aan?
Optimaliseer jouw customer journey
Wat levert marketing op? Webstatistieken, social media rapporten en je klantensysteem laten elk maar een deel van het verhaal zien. Een marketing automation systeem kan die data combineren, zodat je er beter op kunt sturen. Dat maakt je leven een stuk makkelijker! Daarnaast kun je veel stappen in de customer journey automatiseren. Zo houd je meer tijd over voor écht klantencontact. Je klanten verwachten immers meer en snellere service.
Deze HubSpot marketing automation training is bedoeld voor iedereen die ermee wil starten. Wij geven praktische tips over het inrichten van je systeem en de mogelijkheden ervan. De methodes je marketing slim te automatiseren zijn namelijk veel belangrijker dan het systeem zelf. Deze komen dan ook uitgebreid aan bod tijdens deze cursus, aangevuld met voorbeelden uit de praktijk.
Zo laten we je bijvoorbeeld zien hoe je klantprofielen opstelt. De zogenaamde buyer persona's. Dat doen we door echt bij je klant in de huid te kruipen. Vervolgens denken we na over welke stappen ze doorlopen voordat ze klant worden. Hoe ziet de customer journey eruit? Natuurlijk zijn je bedrijfsprocessen ook een belangrijk onderdeel van deze HubSpot marketing automation training. We helpen ze in kaart te brengen. Zo kun jij eenvoudig zien op welke vlakken je kunt optimaliseren en automatiseren.
Schrijf je in voor de Hubspot Marketing Automation training en leer:
- Begrijpen wat marketing automation precies is.
- Wat de verschillende software gemeen hebben en waarin ze verschillen.
- Customer journey en buyer persona’s opstellen en het belang hiervan voor je content strategie.
- Hoe je de effectiviteit van je campagnes kunt meten en verbeteren.
- Geautomatiseerde campagnes ontwikkelen.
- Hoe je de data interpreteert en welke rapportages je kan maken.
Direct inschrijven