Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Home / Branche: Maakindustrie
Als digitalisering ergens momenteel een grote impact heeft, dan is het wel op de industrie. Smart factories, the Internet of Things (IoT) maar ook veranderend koopgedrag van klanten zijn van grote invloed op je concurrentiepositie. Technici en Chief Information Officers spelen een steeds belangrijkere rol bij aankoopbesluiten. Men oriënteert zich ook in de (maak)industrie steeds vaker online alvorens een potentiële leverancier te bellen. Gemiddeld vindt zelfs maar liefst 57% van het aankoopproces online plaats. Hoe beter je de vragen van kopers gedurende het aankoopproces beantwoordt, hoe groter de kans dat je als organisatie de deal sluit. Een dynamiek die maakbedrijven dwingt tot een nieuwe commerciële aanpak met industrie 4.0!
Traditioneel werken de afdelingen marketing en sales afzonderlijk aan eigen doelen. Bij Industrie 4.0 werken deze afdelingen echter naadloos samen om leads te genereren, classificeren, nurturen en uiteindelijk te converteren. Genereer omzet via online kanalen!
'Vroeger' was het sales team gedurende het hele aankoopproces in contact met de klant . 'Tegenwoordig' vind het grootste gedeelte van het aankoopproces online plaats. Verreweg de meeste aankoopbeslissingen in de maakindustrie beginnen namelijk met een zoekopdracht. In die fase heeft de klant nog geen behoefte om een salesmedewerker te spreken.
Gemiddeld wordt 5% van de jaaromzet van Industrie-bedrijven de komende 5 jaar geïnvesteerd in digitalisering. Niets doen staat dus gelijk aan het missen van de boot. De commerciële afdeling van een maakbedrijf krijgt bij industrie 4.0 te maken met een verschuiving van verantwoordelijkheden tussen marketing, sales en services.
Door de salesfunnel te digitaliseren en optimaliseren, verbetert de taakverdeling tussen marketing en sales. Het zijn niet langer losse afdelingen die afzonderlijk aan hun eigen doelen werken. Ontdek hoe Inbound Marketing jou helpt om sales en marketing beter met elkaar te integreren, zodat leads worden gecreëerd, geïdentificeerd en geconverteerd.
Inbound strategie - Buyer Persona -Onderzoek -
Content strategie - Positioneringsonderzoek -
Zoekmachine optimalisatie - Advertentie management -
Social media redactie
Gezamenlijk vertalen we ondernemingsdoelstellingen naar een businesscase en een groeiplan. We zorgen dat de positionering van de organisatie klopt en dat de doelgroepen helder zijn geformuleerd.
Het groeiplan wordt omgezet naar de praktijk. Middels content die jouw producten en diensten verkopen, advertenties, en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we potentiële klanten.
Door gebruik te maken van moderne CRM Systemen en slimme koppelingen identificeren we potentiële leads in een vroeg stadium van het aankoopproces. Dit stelt jou in staat de potentiële klant maximaal te begeleiden bij zijn of haar aankoop.
Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Lead Nurtering - Conversie optimalisatie
Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het aankoopproces. Dit is de fase dat een salesafdeling pro-actief de potentiële klant kan gaan begeleiden. Blijf menselijk en persoonlijk. We bouwen aan de relatie.
Potentiële klanten die voldoende interesse en koopbehoefte tonen worden met interessante aanbiedingen overtuigd om contact op te nemen met jouw onderneming. Welkom nieuwe klant!
Welkom nieuwe klanten!
Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - klant
Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de klantrelatie door het koppelen van marketing, sales en klantenservice communicatie in één systeem.
Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, gautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. M.a.w. betere service en een efficientere organisatie.
Hoe zit het met de klanttevredenheid? Wat is de NPS score van jou organisatie? Meet de echte tevredenheid van jouw klanten en optimaliseer vervolgens de organisatie.
Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!