Doelstellingen vertaald naar Online Marketing Strategie

Doelstellingen vertaald naar Online Marketing Strategie

Commercieel succes begint bij een heldere strategie en een scherp communicatieconcept. Voordat we bij Ha! met de online marketing campagnes van jouw bedrijf starten, stippelen we de strategie uit. 

 

 

Online Marketing Strategie
positionerings onderzoek

#1 Positionering onderzoek

De creatieve positionering van jouw merk en het haakje waarmee we jouw doelgroep raken.

Lees meer
inbound marketing strategie

#2 Inbound strategie

De commerciële vertaalslag van bedrijfsdoelstellingen naar een digitale marketingstrategie. 

Lees meer
e-commerce strategie

#3 Corporate identity ontwikkelen

Een corporate identity maakt je bedrijf herkenbaar, consistent en betrouwbaar en vormt de basis van alle communicatie.

Lees meer
Buyer Persona Onderzoek

#4 Buyer Persona Onderzoek

De definitie van de semi-fictionele ideale klant of kandidaat getoetst op marktdata.

Lees meer
Social & Content Strategie

#5 Social & Content Strategie

Welke content verspreid je via welke kanalen om jouw communicatiedoelen te bereiken.

Lees meer
employer branding strategie

#6 Employer branding strategie

Bouwen aan aantrekkelijk werkgeverschap waar sollicitanten zelf op afkomen.

Lees meer
Kennismaken

Doorpraten over marketingstrategie?

Maak kennis met Ha!
Kennismaken

Doorpraten over marketingstrategie?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

Neem contact op
FAQ

Veelgestelde vragen over online marketing strategie

Welke marketingstrategie past het beste bij mijn organisatie?

Een passende marketingstrategie voor jouw organisatie communiceert de toegevoegde waarde en een duidelijk onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie in de markt. Er zijn diverse marketingstrategieën beschikbaar, zoals de waardestrategieën van Treacy en Wiersema en de concurrentiestrategieën van Porter. De strategen van Ha! adviseren, op basis van een diepgaande strategische analyse van jouw organisatie en de markt, welke strategie het best aansluit.

Hoe bepaal ik de doelgroep voor een marketingstrategie?

Om tot de ideale doelgroep voor een product of dienst te komen, is een grondige analyse van de organisatie en de markt essentieel. Vanuit deze analyse en de beoogde organisatiedoelstellingen wordt een segmentatie gemaakt van de potentiële klantgroepen. Op basis hiervan worden buyer persona’s opgesteld, gedetailleerde profielen van jouw ideale klanten gebaseerd op gedrag en doelen, idealiter getoetst aan bestaande klanten. Deze aanpak biedt inzicht in de drijfveren en doelen van de ideale klant, brengt de klantreis in beeld, en maakt het mogelijk campagnes en content specifiek af te stemmen op de doelgroepen.

Welke concurrentiestrategie kan ik het beste gebruiken in mijn marketingstrategie?

Om de juiste concurrentiestrategie te kiezen, is het van groot belang te bepalen waar het grootste onderscheidend vermogen van de onderneming ligt. Diverse theorieën en modellen, zoals die van Porter, bieden handvatten om tot een concurrentiestrategie te komen. Deze modellen benadrukken het belang van keuzes tussen: focus op kosten, onderscheidend vermogen, of een specifiek product of dienst. De strategen van Ha! helpen met het bepalen van de ideale concurrentiestrategie voor jouw organisatie op basis van de inrichting en doelstellingen.

Hoe meet ik het succes van mijn (online) marketingstrategie?

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.” - John Wanamaker. Deze bekende marketingquote illustreert de uitdaging bij het meten van marketingeffectiviteit. Dankzij digitale marketing en databasetechnologieën kan deze vraag tegenwoordig grotendeels worden beantwoord. Door de klantreis en gebruikte kanalen in kaart te brengen, kan met digitale meetinstrumenten een groot deel van deze reis gemonitord worden. Als de marketingkanalen gekoppeld zijn met een klantdatabase, wordt het effect van elk kanaal op de klantinteractie inzichtelijk. Op basis van deze data kunnen statistische analyses worden uitgevoerd die jou helpen bij het nemen van onderbouwde marketingbeslissingen. Ha! helpt graag bij het opstellen van een meetplan dat jouw klantreis inzichtelijk maakt.

Welke marketingmiddelen passen bij mijn marketingstrategie?

Om te bepalen welke marketingmiddelen geschikt zijn voor jouw strategie, is het belangrijk de doelgroep te segmenteren en buyer persona’s vast te stellen. Op basis hiervan wordt de klantreis helder en ontstaat een duidelijk beeld van waar jouw potentiële klanten hun informatie halen.

Hoe bepaal ik de ideale campagneboodschap?

Het succes van een marketingcampagne hangt af van een pakkend verhaal, een boodschap die tot de verbeelding spreekt of de doelgroep in beweging brengt. Dit creatieve campagneconcept speelt in op de kernwaarden en drijfveren van de doelgroep en wordt vertaald naar een campagnepayoff en een campagneverhaal.

Ha!-Whitepaper-Mockup-Inbound-marketing

Inbound marketing whitepaper

Waarom is Inbound marketing nu urgent en waarom kun je dit als marketingmanager niet negeren? Het antwoord hierop plus interessante facts & figures hoe je een inbound marketing strategie kunt opzetten vind je in de speciaal hiervoor geschreven whitepaper.

Download whitepaper