Social selling
Jouw expertise in de verkoop
Met social selling profileer je jezelf als dé expert in jouw vakgebied. Je deelt regelmatig waardevolle content via de social media waarop jouw potentiële klanten actief zijn. Daardoor gaat men je al snel als autoriteit in je branche zien. Als je besluit om de bedrijven te benaderen die je op het vizier hebt, zul je zien dat je al een streepje voor hebt. Je hebt de juiste mensen namelijk van waardevolle kennis voorzien. Ze hebben het gevoel alsof ze je al kennen. Zo word je niet de zóveelste die vandaag belt en ben je de concurrentie een flinke stap voor. Als je prospects jou tenminste niet allang gebeld hebben. Maar hoe word jij hét gezicht in jouw branche?
Resultaat
- Leer je eigen online netwerk inzetten voor het bereiken van je zakelijke doelstellingen.
- Leer hoe social selling jouw business kan laten groeien.
- Leer op welke manier je jouw collega's kunt activeren om hun professionele netwerk in te zetten, zodat ze online ambassadeurs van jouw bedrijf worden.
- Leer begrijpen wat jouw doelgroep bezighoudt en hoe je hen online benadert om ze mee te nemen in je sales en marketing.
- Leer prospects in jouw netwerk omzetten naar leads.
- Leer hoe je van volgers fans maakt en van klanten ambassadeurs.
Doelgroep
Iedereen die meer wilt weten over social selling en dit in de praktijk wilt brengen.
Programma
Iedereen kan online artikelen delen, maar dat maakt je nog geen autoriteit. Tijdens onze social selling training leer je hoe je jezelf neerzet als een personal brand. Net als dat bedrijven aan naamsbekendheid doen, komt er ook veel kijken bij jouw persoonlijke merk. Denk aan de doelen die je wilt halen met social selling. En deze hangen samen met jouw doelgroep. Goed om te weten via welke social mediakanalen die te bereiken is.
Pas nadat je nagedacht hebt over je doelen en doelgroep, ga je aan de slag om jouw bedrijf te laten groeien. In de social selling training laten we je stap voor stap zien hoe je jouw netwerk professioneel kunt inzetten. Hoe kun je jouw doelgroep bereiken via social selling? En welke methodes kun je gebruiken om waardevolle informatie te delen? Wat houdt je doelgroep bezig, wat speelt er momenteel in hun vakgebied en hoe kun je hierop inspelen? Daarnaast delen we onze ideeën over wanneer je geduld moet hebben en wanneer je van je inspanningen kunt profiteren.
Welke content je waar deelt, laten we graag aan jou over. Ben je een schrijver en verrijk je LinkedIn met jouw interessante artikelen? Of voel je je als een vis in het water als de camera’s draaien voor je eigen DIY YouTube serie? Met de social selling training geven we je alle kennis en tools waarmee je jouw personal brand tot een succes kunt maken.
Het effect van social selling is natuurlijk veel groter als je collega's hier actief aan meewerken. Daarom geven we je ook tips voor social media beleid. Dit gaat onder andere over wat je collega's wel en vooral niet professioneel kunnen delen en hoe je ze stimuleert om online ambassadeur te worden. Zo kun je ook hun professionele netwerk gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien.
Direct inschrijven