Online Marketing voor Stichtingen

Online Marketing voor Stichtingen

Online marketing voor stichtingen

Doelstellingen

Een stichting heeft unieke doelstellingen. Het werven van fondsen is namelijk niet iets waar potentiële donateur actief naar op zoek zijn. Wanneer is de laatste keer dat u zelf in Google typte: “mogelijkheden om te doneren probleem X”? Juist, waarschijnlijk nooit. Om toch online nieuwe donateurs te werven en bestaande donateurs aan uw stichting te binden, hebben we een aantal online marketing technieken die we regelmatig succesvol inzetten voor onze klanten.

Een online autoriteit worden

Voor een klant heeft HA! Marketing bijvoorbeeld donatiemodules ontworpen en geïmplementeerd op de website. Hierdoor is de focus op het werven van donateurs immers een stuk effectiever; wanneer zij terechtkomen op de website van de stichting zijn zij direct in staat om middels enkele simpele kliks een donatie te doen via de website. Geen onhandige procedures en minimale momenten in het proces waarbij u de donateur kwijtraakt, dat is de gedachte achter de module. Een maximaal resultaat van de leads die we hebben gegenereerd naar de website door middel van campagnes zoals e-mail marketing en zoekmachine optimalisatie. Door middel van het implementeren van een donatiemodule, ontwikkeld door HA!, op uw website, stelt u mensen in staat om direct een donatie te doen voor een project dat hen aanspreekt. Simpel, met slechts een paar kliks.

Dit kunt u verwachten van online marketing voor stichtingen

Focus op het werven van donateurs

De grootste uitdaging zit in het genereren van leads naar uw website, waaruit vervolgens conversies kunnen ontstaan. Hoe bereiken we potentiële donateurs die niet per definitie op zoek zijn naar een mogelijkheid om te doneren? We vergroten de online zichtbaarheid & vindbaarheid van de stichting om zo nieuwe en bestaande donateurs aan te trekken. -mail marketing, content optimalisatie van uw website, ervoor zorgen dat de website een hogere ranking krijgt in Google…, er zijn vele mogelijkheden om uw positie te versterken en de stichting ook online een autoriteit te laten zijn in haar specialisme.

Een gebruiksvriendelijke website

Een gebruiksvriendelijke website, binnen uw budget. Dat is wat HA! Marketing biedt. De focus ligt op mensen betrekken bij de stichting en hen uit te nodigen een donatie te doen. Daarnaast bekijken we samen met u hoe we de website zo relevant mogelijk kunnen maken voor hen. Op die manier is uw website het meest effectief.

Binding met uw donateurs

Mensen betrokken houden bij uw stichting kan een grote uitdaging zijn. U bent namelijk niet de enige die hun aandacht vraagt. Door op de radar te blijven van donateurs, met voor hen relevante content realiseren we dat. Een betrokken achterban is de basis van elke stichting, hoe sterker de band, hoe sterker uw positie.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

30 juli 2016

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *