B2B online marketing

B2B online marketing

Online marketing voor B2B

Doelstellingen

Online marketing alleen interessant wanneer de eindconsument uw klant is? Niets is minder waar! Ook voor business to business is online marketing uitermate interessant en leidt een goede inzet ervan tot een significante stijging van uw klandizie. Maar hoe bereikt u de zakelijke klant in een online wereld die gedomineerd lijkt te zijn door consumenten?

Plan van aanpak

Door te beginnen met een goede brainstorm sessie nemen we uw huidige online marketing resultaten onder de loep en bekijken we waar de mogelijkheden voor uw bedrijf liggen. Hoe ziet uw doelgroep eruit? Via welke kanalen kunnen we hen het beste bereiken en hoe zorgen we ervoor dat zij uw klant worden? Vervolgens zullen we met een gefundeerd plan van aanpak komen. Een voorbeeld hiervan is een focus op de verbeelding, uw product laten leven en zo wellicht het merk zelfs onder de aandacht brengen van de eindconsument om op een innovatieve manier vraag vanuit de markt te creëren. U zult verbaasd staan van de mogelijkheden die te bedenken zijn om online marketing in te zetten voor uw B2B bedrijf. Een renovatie van uw website kan uw bedrijf op een geheel nieuwe manier in de markt zetten, wat we vervolgens kunnen uitbouwen door middel van online marketing technieken die uw online zichtbaarheid en vindbaarheid vergroten. Zo vormen deze campagnes een aanvulling op het nieuw gecreëerde beeld van uw bedrijf wat we samen uitgedacht hebben.

Dit kunt u verwachten van b2B online marketing

Een ijzersterke positionering

Een voorbeeld van een klant waarbij we dit gerealiseerd hebben, is bij een bedrijf dat lampen verkoopt. Het lijkt zo simpel; je hebt licht nodig en dus doe je een lamp aan. Een product met weinig verdere verbeelding, tenminste, dat is de eerst opvatting van velen. Samen met de klant hebben we door middel van een kwalitatieve brainstorm nagedacht over hoe we zijn product op een vernieuwende manier konden positioneren. Om op die manier het merk niet alleen een sterkere B2B positie te geven, maar bovendien zelfs tot de eindconsument te spreken. Want hoe lastig kan het zijn wanneer u op zoek bent naar een nieuw lampje en niet thuis te komen met een licht dat schijnt als een tl-balk boven de intieme eetkamertafel, of schijnt als een romantisch kaarsje boven uw werkplek? Een uitdaging, dat is zeker. Want eigenlijk koop je niet alleen een lamp; je koopt een sfeer. Met dat als uitgangspunt hebben we de website van deze klant omgebouwd en verkoopt hij nu lichtsferen, met als middel daarvoor een lamp.

De website is niet alleen sprekender, het product heeft bovendien uitstraling en de eindconsument heeft een eenvoudige manier om de juiste lamp te vinden. Hiermee vergroten we de bekendheid van het merk onder eindconsumenten, om zo vraag vanuit te markt te creëren en de klant te positioneren als een autoriteit in zijn business. Daarnaast ondervangen we een belangrijk probleem, een ongemak, dat de eindconsument tot dan toe ondervond bij de zoektocht naar een geschikte lamp.

Doorlopende, intensieve ondersteuning

Ook wanneer u doorlopende ondersteuning zoekt bij uw online marketing bent u bij HA! Marketing aan het goede adres. Wij ondersteunen verschillende bedrijven op intensieve wijze, desgewenst zelfs intern. Zo heeft u altijd passend advies, een helpende hand en optimaal presterende online marketing campagnes om zo het meeste uit uw B2B-bedrijf te halen.

Vaardigheden

Gepubliceerd op

30 juli 2016

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *