Een race tegen de klok met deze opdracht. In drie maanden 2.200.000 gehaald met o.a. influencer marketing en een PR-strategie.
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Een race tegen de klok met deze opdracht. In drie maanden 2.200.000 gehaald met o.a. influencer marketing en een PR-strategie.
Over de klant
Onze creatief samenwerkingspartner Campagne kwam in april 2020 met de vraag of wij wilden meewerken aan een campagne voor Stichting Team Jayme. De stichting die in het leven is geroepen om de doodzieke baby Jayme uit Rijswijk een kans te geven om op te groeien. Daar hoefden wij natuurlijk niet lang over na te denken. En zo werden we onderdeel van een heel bijzondere campagne waarmee we letterlijk een mensenleven konden redden.
One sentence brief
De uitdaging: binnen een zo kort mogelijk tijdsbestek 1,9 miljoen euro ophalen om de behandeling met het medicijn Zolgensma (het duurste medicijn ter wereld) te bekostigen. En dat terwijl de tijd dringt. Ter vergelijking: de nagellakactie 'Lak door Tijn' voor Serious Request haalde in 2016 ruim 2,5 miljoen euro op. Dat was een actie die landelijke media-aandacht genoot en massaal gedeeld werd op social media. Geen makkelijke opgave dus. Hoe eerder dit bedrag binnen zou zijn, hoe sneller Jayme behandeld kon worden en hoe groter zijn overlevingskans zou zijn.
Stichting Team Jayme had een beperkt budget om mee te werken, waardoor simpelweg het adverteren met de vraag om te doneren niet genoeg zou zijn. Naar aanleiding van dat gegeven hebben we vervolgens bepaald waar naar ons idee wél de kansen lagen en wat er moest gebeuren om toch het gewenste bedrag binnen te halen. Onze samenwerkingspartner Campagne had al een plan liggen waarmee zoveel mogelijk media-aandacht zou worden gegenereerd. Onze aanpak aanvullend daarop bestond uit drie onderdelen:
Om online bij mensen onder de aandacht te komen hebben we eerst bepaald bij welke drie buyer persona's de meeste indruk kon worden gecreëerd. Vervolgens hebben we een door Campagne gecreëerde video aan deze groepen mensen getoond op Facebook, Instagram en YouTube. Om actueel te blijven onder de doelgroep hebben we vervolgens banners vertoond met diverse uitingen en acties. Zo hebben we o.a. mensen gevraagd een symbolisch verjaardagskaarsje te doneren voor Jayme omdat hij bijna 1 jaar werd.
Natuurlijk ook omdat we vurig hoopten dat hij ook zijn tweede verjaardag zou gaan halen dankzij het medicijn. Mensen konden hem dus letterlijk een toekomst schenken als verjaardagscadeau. Deze acties kwamen ook terug in TV-programma's, radio, magazines en buitenreclame, zodat alles elkaar versterkte. Via re-marketing toonden we vervolgens aan iedereen die op de website geweest was een banner met de vraag of zij ook een bijdrage wilden doen.
De campagnes werden goed opgepikt. Het was een waanzinnige rollercoaster en na nog geen maand was het bedrag - dat in eerste instantie bijna onmogelijk hoog leek - binnen: 1,9 miljoen euro! Maar die vreugde was helaas van korte duur. Niet veel later bleek dat de behandeling definitief niet in Nederland kon plaatsvinden en er naar het buitenland moest worden uitgeweken. Na uitvoerig overleg met diverse artsen en instanties kon Jayme uiteindelijk in Boedapest, Hongarije behandeld worden. Goed nieuws dus, alleen kwamen daar wel veel extra kosten bij kijken voor de invoerrechten van het medicijn, de 3 maanden durende behandeling en de medische reiskosten. Hierdoor was het nieuwe streefbedrag 2,2 miljoen euro. We hebben toen direct de campagnes hervat en uitleg gegeven waarom het streefbedrag verhoogd was. Binnen enkele weken hadden we wederom goed nieuws: het definitieve bedrag was binnen en Jayme kon beginnen aan de behandeling!
Gelukkig werd dat een succesverhaal: op dinsdag 4 augustus is Jayme in het Bethesda Kinderziekenhuis in Budapest behandeld met Zolgensma! Wij wensen Jayme en zijn familie al het geluk van de wereld toe. Wij zijn erg trots dat we onze expertise hebben mogen inzetten voor dit bijzondere doel.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!