Wij hebben Grandado ondersteund met de grote hoeveelheden data uit verschillende kanalen te analyseren en de meting ervan zo nauwkeurig mogelijk in te stellen.
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Geef Ha! wat data en wij duiken er met veel plezier in. Toen Grandado.com ons vroeg om te helpen met het verminderen van dataverlies en het verbeteren van analyses, konden we niet wachten om alles uit te pluizen. Dankzij onze verbeteringen en adviezen draaien hun (grotendeels geautomatiseerde) campagnes beter, waardoor ze meer omzet behalen.
Wij hebben Grandado ondersteund met de grote hoeveelheden data uit verschillende kanalen te analyseren en de meting ervan zo nauwkeurig mogelijk in te stellen.
Over de klant
Grandado.com is een internationale webshop met geïmporteerde producten uit China. Onder ruim 50 labels zijn ze actief in verschillende landen. Je kunt er de meest uiteenlopende producten kopen: van fietstas en yogamat tot tuinartikelen en alles voor in de keuken. Wat al die producten gemeen hebben is dat ze van uitstekende kwaliteit en toch betaalbaar zijn. Daarnaast onderscheidt Grandado.com zich van andere webshops met Chinese producten door uitstekende service. Een belangrijk onderdeel van die goede service is dat de webshops gemakkelijk in gebruik zijn. Zo is het voor iedereen een plezier om erop te shoppen. Om dit te bereiken maakt Grandado.com gebruik van heel veel data en klantenfeedback.
One sentence brief
Help ons om de grote hoeveelheden data uit verschillende kanalen te analyseren en de meting ervan zo nauwkeurig mogelijk in te stellen, zodat er minder dataverlies optreedt en wij beter kunnen sturen op onze (grotendeels geautomatiseerde) campagnes.
We kunnen wel stellen dat Grandado.com flink gebruik maakt van big data. De campagnes in Google Ads zijn grotendeels geautomatiseerd en worden aan de hand van data bijgestuurd. Daarnaast worden er belangrijke beslissingen over campagnes genomen aan de hand van data uit Google Analytics. Het is dan ook belangrijk dat de data die Grandado.com gebruikt om belangrijke marketingbeslissingen te nemen, zo volledig mogelijk is.
De meting ervan moet dus zo nauwkeurig mogelijk gebeuren, zodat er zo min mogelijk dataverlies optreedt. Ha! optimaliseert niet alleen de metingen voor alle labels, maar helpt ook met het analyseren en interpreteren van grote datavraagstukken. Daardoor krijgt Grandado.com meer inzicht in de campagnes, zodat ze die beter kunnen optimaliseren.
Ha! heeft Grandado.com al weten te ondersteunen op de volgende gebieden:
Eén van de grootste uitdagingen voor Grandado.com was het voorkomen van dataverlies. Er bleek een verschil van 20% te zitten tussen de orderdata in hun systeem en Google Analytics. De belangrijkste reden hiervoor was dat niet alle bezoekers na een aankoop de bedankpagina van de webshops bereiken. Veel klanten klikken een geslaagde iDeal transactie bij de bank al weg, er worden ad-blockers gebruikt of de browser slaat cookie-gegevens niet goed op. Hierdoor is de meting in Google Analytics niet volledig en treedt er dataverlies op.
Door middel van server side tracking heeft Ha! ervoor gezorgd dat transactiedata zo volledig mogelijk in Google Analytics terecht komt. Met deze methode wordt de Google Analytics tag op een aparte server uitgevoerd en niet in de browser van de websitebezoeker. Daardoor hebben we meer controle over de data in Google Analytics en voorkomen we dus dat er dataverlies optreedt. Uiteindelijk zorgde server side tracking ervoor dat het verschil van orderdata tussen het systeem van Grandado.com en Google Analytics verminderd werd tot slechts 5%.
Op advies van Ha! is Grandado.com gestart met Bing Ads en er draaien inmiddels verschillende campagnes. Om goed van start te kunnen gaan, heeft Ha! geholpen met het installeren en juist instellen van conversion tracking. Daardoor komt er ook conversie data binnen bij Bing Ads. Zo kan Grandado.com snel zien wat werkt en niet werkt en de campagnes vervolgens bijsturen.
Naast grotere datavraagstukken helpt Ha! Grandado.com regelmatig met wat kleinere analyses. Zo komt het bijvoorbeeld wel eens voor dat een bepaald kanaal relatief veel of juist weinig orders genereert ten opzichte van andere maanden. Ha! zoekt vervolgens uit of de meting nog klopt en waar die verschillen in zitten. Daarnaast heeft Ha! geholpen met YouTube conversion tracking en geadviseerd om marketing dashboards te maken met Supermetrics.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!