Hulp bij Google Analytics

Je checkt Google Analytics dagelijks om je bezoekers en pageviews te bekijken. Maar weet je ook welke statistieken voor jouw bedrijf interessant en belangrijk zijn? Er zijn veel mogelijkheden die Google Analytics biedt maar die bijna niemand kent. Als je op zoek bent naar hulp bij Google Analytics, ben je bij ons aan het juiste adres! Als online marketing bureau helpen wij je om het maximale uit je webstatistieken en -performance te halen.

Alhoewel vrijwel iedere website eigenaar Google Analytics gebruikt, gebeurt het niet vaak dat wij een website zien waarbij dit optimaal wordt ingezet. Met optimaal bedoelen we met name dat de (juiste) websitedoelen ingesteld zijn en dat er een duidelijke gedachte achter zit. Ook focussen veel mensen, waaronder mensen uit de marketing, zich vaak op de verkeerde statistieken. Inzichten in sessieduur, bounce rate, pageviews en bezoekersaantallen staan namelijk niet op zichzelf. Hoe kun je ervoor zorgen dat Google Analytics je wél waardevolle inzichten verschaft waarmee je verder komt? Wij bieden je hulp bij Google Analytics.

Hulp bij Google Analytics: onze aanpak

Zonder duidelijk website doel is de data waarin je inzicht hebt niet meer dan dat: getallen. Je kunt er geen conclusies aan verbinden, laat staan dat je erop kunt bijsturen. We leren je om dit doel te bepalen en onder te verdelen in KPI’s die we vervolgens meetbaar maken in Google Analytics. Deze subdoelen zijn gelinkt aan bepaalde functies van je website, die onderdeel zijn van het aankoopproces van jouw (potentiële) klant. Alvorens hij of zij jouw dienst of product afneemt, zal er hoogstwaarschijnlijk eerst gekeken worden naar bijvoorbeeld een bedrijfsvideo, een whitepaper worden gedownload of in het geval van de aankoop van bijvoorbeeld een auto; een proefrit worden aangevraagd. Al deze fasen in het aankoopproces zijn meetbaar te maken, zodat we er beter op kunnen sturen.

De enorme hoeveelheid data in Google Analytics kan het lastig maken om te bepalen wat er nu écht belangrijk is. Een lange sessieduur kan bijvoorbeeld betekenen dat bezoekers de informatie op je website super interessant vinden. Maar het kan ook betekenen dat ze niet de juiste informatie kunnen vinden. Zaken als aantal pagina’s per sessie kunnen dan meer inzicht geven. Wij kunnen hier een leidende rol in nemen, maar we bieden ook trainingen aan om je in staat te stellen om zelf de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.

Door data uit Google Analytics te combineren en vanuit verschillende invalshoeken te benaderen ontstaat er een veel vollediger beeld. Zo kun je de belemmeringen voor je websitebezoekers opsporen en wegnemenIs hulp bij Google Analytics exact waar je naar op zoek bent? Wij kunnen we je helpen om je website data beter te analyseren en in te zetten. Hierbij kunnen we zowel adviserend meekijken en trainingen geven of de analyse voor u overnemen. Ha! dat is handig.