Haal meer uit je Google Analytics statistieken

Log je regelmatig in bij Google Analytics maar weet je vervolgens niet zo goed waar je naar moet kijken óf richt je je daarom maar voornamelijk op je bezoekersaantallen? Er zijn veel functies die bijna niemand kent en veel website eigenaren laten veel inzichten – en daarmee kansen! – onbenut. Als Google Analytics Expert Pijnacker helpen wij je om het maximale uit je webstatistieken te halen.

Op bijna iedere website staat tegenwoordig wel Google Analytics. Toch zien we niet vaak dat een website op de juiste manier getagged is, zodat alle websitedoelen inzichtelijk worden gemaakt of dat niet de juiste doelen zijn gedefinieerd. Ook online marketeers weten niet altijd hoe ze alle mogelijkheden die de software biedt kunnen benutten, of kijken naar irrelevante statistieken. Data als sessieduur, bounce rate, pageviews en bezoekersaantallen hangen namelijk allemaal met elkaar samen en zijn op zichzelf namelijk vrij nietszeggend. Hoe kun je Google Analytics gebruiken, zodat je wel volledig inzicht krijgt?

Onze aanpak als Google Analytics Expert Pijnacker

De statistieken en analyses van Google Analytics zeggen dus weinig zolang je geen helder doel voor je website definieert. We leren je om dit doel onder te verdelen in KPI’s en meetbaar te maken in Google Analytics. Iemand die een nieuwe auto wil kopen, zal dat niet direct online doen. Waarschijnlijk kijkt hij of zij eerst de video op je homepage om vervolgens op een button te klikken om een afspraak voor een proefrit te plannen. Door deze sub-doelen ook te taggen, kunnen we inzicht krijgen in en sturen op het volledige aankoopproces.

De oneindige pagina’s aan data kan het lastig maken om te bepalen wat er nu écht interessant is voor jouw website. Een lange sessieduur kan bijvoorbeeld betekenen dat bezoekers erg geïnteresseerd zijn in wat je schrijft op je website. Maar het kan ook betekenen dat ze lang moeten zoeken voordat ze de informatie vinden die ze wilden weten. Aanvullende informatie zoals aantal pagina’s per sessie kunnen hier vervolgens extra inzicht in geven, zodat je de juiste conclusie trekt. Wij kunnen hierin de leiding nemen, maar we bieden ook trainingen aan om je in staat te stellen om zelf de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.

Door data uit Google Analytics te combineren en met een wisselende blik te bekijken ontstaat er een veel completer inzicht in hoe je website nu écht presteert. Zo kun je de belemmeringen voor je websitebezoekers opsporen en wegnemenIs onze expertise exact waar je naar op zoek bent? Als Google Analytics Expert Pijnacker kunnen we je helpen om je website data beter te analyseren en in te zetten. Hierbij kunnen we zowel adviserend meekijken en trainingen geven of de analyse voor u overnemen. Ha! dat is handig.

  • Sven van Ophem
  • 085 401 62 05
  • info@ha-marketing.nl
Contact

Benieuwd naar behaalde resultaten bij onze klanten?
Bekijk onze cases.

BEKIJK CASE

Wat vinden onze klanten?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5JaWij werken nu meer dan 1 jaar samen met Ha! Marketing en zijn zeer tevreden over hun professionele en pragmatisch aanpak.

Erwin

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

De samenwerking met HA! marketing (met Sven én collega's) bevalt mij prima. Ze denken mee, begrijpen mijn business goed, komen met goede voorstellen en zijn flexibel. Voor mij is hun ondersteuning heel belangrijk. 5Ja

Marja Davids van Kootsjhuys

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Sven van HA! Marketing ondersteunt ons in de breedste zin van online marketing. Concreet hebben zij een bijdrage geleverd op het gebied van Google Tag Manager, email marketing, web-updates en Google Adwords. Wij content met de werkzaamheden en resultaten.-1-10.00-1-15.00-1ja-1

Anoniem