Haal meer uit je Google Analytics statistieken

Je bekijkt regelmatig je statistieken in Google Analytics, maar weet je ook welke statistieken een goed beeld geven van de prestaties van jouw website? Misschien focus je voornamelijk op bezoekersaantallen, maar weet je ook waar je verder naar kunt kijken? Er zijn veel functies die bijna niemand kent. Als Google Analytics Expert Overschie helpen wij je om het maximale uit je webstatistieken te halen.

Op vrijwel elke website is Google Analytics geïmplementeerd. Wij komen echter niet vaak websites tegen waarop de mogelijkheden van Google Analytics ten volste worden benut: met de (juiste) ingestelde websitedoelen en een duidelijk achterliggend idee. Zelfs onder online marketeers komt het regelmatig voor dat men focust op de irrelevante statistieken. Zaken als sessieduur, bounce rate, pageviews en bezoekersaantallen zeggen op zichzelf namelijk vrij weinig. Hoe kun je Google Analytics instellen en gebruiken, zodat je wel volledig inzicht krijgt?

Onze aanpak als Google Analytics Expert Overschie

De data van Google Analytics zeggen dus weinig zolang je er zonder ‘plan’ naar kijkt. We leren je om je bedrijfsdoelen onder te verdelen in key performance indicatoren en meetbaar te maken in Google Analytics. Bijvoorbeeld: als je een een auto wilt kopen, doe je dat vaak niet met één druk op de knop online. Waarschijnlijk bekijk je eerst een websitevideo om vervolgens een afspraak te maken voor een proefrit. Door deze sub-doelen ook meetbaar en dus inzichtelijk te maken, kunnen we sturen op het volledige aankoopproces.

De grote hoeveelheid aan data kan het lastig maken om te bepalen waar je nu het beste naar kunt kijken om het succes van jouw website te bepalen. Een lange sessieduur kan bijvoorbeeld betekenen dat bezoekers erg geïnteresseerd zijn in wat je schrijft op je website. Maar het kan ook betekenen dat ze niet kunnen vinden wat ze zoeken. Aanvullende data zoals aantal pagina’s per sessie kunnen vervolgens extra inzicht geven, zodat je geen overhaaste conclusies trekt. Wij kunnen dit voor je doen, maar we bieden ook trainingen aan om je in staat te stellen om zelf de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.

Door data uit Google Analytics te combineren en vanuit verschillende hoeken te bekijken ontstaat er een veel completer inzicht in hoe het er nu écht voor staat met je website. Zo kun je de belemmeringen voor je websitebezoekers opsporen en wegnemenIs onze expertise exact waar je naar op zoek bent? Als Google Analytics Expert Overschie kunnen we je helpen om je website data beter te analyseren en in te zetten. Hierbij kunnen we zowel adviserend meekijken en trainingen geven of de analyse voor u overnemen. Ha! dat is handig.

  • Sven van Ophem
  • 085 401 62 05
  • info@ha-marketing.nl
Contact

Benieuwd naar behaalde resultaten bij onze klanten?
Bekijk onze cases.

BEKIJK CASE

Wat vinden onze klanten?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5JaWij werken nu meer dan 1 jaar samen met Ha! Marketing en zijn zeer tevreden over hun professionele en pragmatisch aanpak.

Erwin

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

De samenwerking met HA! marketing (met Sven én collega's) bevalt mij prima. Ze denken mee, begrijpen mijn business goed, komen met goede voorstellen en zijn flexibel. Voor mij is hun ondersteuning heel belangrijk. 5Ja

Marja Davids van Kootsjhuys

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Sven van HA! Marketing ondersteunt ons in de breedste zin van online marketing. Concreet hebben zij een bijdrage geleverd op het gebied van Google Tag Manager, email marketing, web-updates en Google Adwords. Wij content met de werkzaamheden en resultaten.-1-10.00-1-15.00-1ja-1

Anoniem