Google Analytics expert Hoogvliet

Je logt regelmatig in bij Google Analytics om je bezoekersaantallen in te zien. Maar kijk je ook wel eens verder dan dat? Er zijn veel GA functies die bijna niemand kent. Als Google Analytics Expert Hoogvliet helpen wij je om het maximale uit je webstatistieken en daarmee je website te halen.

Op bijna iedere website is Google Analytics geïmplementeerd. Toch komen wij niet vaak  websites tegen waarop Google Analytics wordt ingezet zoals wij het graag zien: met de (juiste) ingestelde websitedoelen en een duidelijke achterliggende gedachte. Veel mensen – waaronder online marketeers – hechten uit onwetendheid te veel waarde aan statistieken die op zichzelf vrij weinig zeggen. Zaken als sessieduur, bounce rate, pageviews en bezoekersaantallen zeggen namelijk niet alles en hangen allemaal met elkaar samen. Hoe kun je Google Analytics gebruiken, zodat je een volledig inzicht krijgt waaruit je vervolgens de juiste conclusies trekt?

Onze aanpak als Google Analytics Expert Hoogvliet

Zonder een helder doel te hebben bepaald voor je website zijn de statistieken en analyses van Google Analytics vrij nietszeggend. Daarom leren we je hoe je dit doel onderverdeelt in subdoelen en key performance indicators. Stel je namelijk voor dat je op zoek bent naar een nieuwe auto: grote kans dat je niet direct online al je aankoop doet. Eerst bekijk je een filmpje op de website en maak je online een afspraak voor een proefrit. Om deze verschillende fases in de buying cycle inzichtelijk te krijgen, meten we ook deze sub-doelen door. Zo kun je pas echt sturen op resultaat.

De oneindige hoeveelheid aan data kan het ingewikkeld maken om te definiëren wat er nu écht belangrijk is. Een lange sessieduur kan bijvoorbeeld betekenen dat bezoekers erg geïnteresseerd zijn in wat je te vertellen hebt en alles tot in detail lezen. Maar het kan ook betekenen dat ze niet kunnen vinden wat ze zoeken. Aanvullende statistieken zoals aantal pagina’s per sessie kunnen hier vervolgens meer inzicht in geven, zodat je de juiste conclusie trekt. Wij kunnen dit volledig voor je uit handen nemen, maar we bieden ook trainingen aan om je in staat te stellen om zelf de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.

Door data uit Google Analytics te combineren en vanuit verschillende hoeken te benaderen ontstaat er een veel vollediger inzicht van hoe het er nu écht voor staat met je website. Zo kun je de belemmeringen voor je websitebezoekers opsporen en wegnemenIs onze expertise exact waar je naar op zoek bent? Als Google Analytics Expert Hoogvliet kunnen we je helpen om je website data beter te analyseren en in te zetten. Hierbij kunnen we zowel adviserend meekijken en trainingen geven of de analyse voor u overnemen. Ha! dat is handig.