Employer branding en recruitment

Employer branding en recruitment

Wil je het aantal sollicitanten en conversies verhogen? Een krachtig werkgeversmerk speelt hierbij een cruciale rol. Door een sterk merk op te bouwen, trek je niet alleen toptalent aan, maar vergroot je ook het aantal sollicitaties door een aantrekkelijke bedrijfscultuur te creëren. Een goede employer brand verbetert je recruitmentproces, verhoogt de conversieratio van kandidaten en versterkt je reputatie als werkgever. Wil je meer sollicitanten en betere conversies? Dan is investeren in je employer branding de sleutel.

 
Employer branding en recruitment
logos
Klantbeoordeling: 9,5

Heb je een uurtje?

Afspraak inplannen
Onderzoek
Stap 1

Strategiesessie

Samen kijken we naar de kernwaarden en doelstellingen van jouw onderneming.

Stap 2

Recruitment communicatieplan

Op basis van je bedrijfsdoelstellingen en het gewenste type personeel ontwikkelen we een recruitment marketing-communicatieplan met gerichte boodschappen en marketingmiddelen, afgestemd op de kandidaatreis.

Stap 3

Employer branding campagnes

Op basis van het recruitment communicatieplan ontwikkelen we een employer branding-campagne die past bij jouw werkgeversmerk, aantrekkingskracht creëert en jouw potentiële werknemer enthousiast maakt om te solliciteren. .

Employer branding strategie
Voordelen

Employer branding met Ha!?

Employer branding met Ha!?
Voordelen

Employer branding met Ha!?

We ontwikkelen strategische plannen, bedenken innovatieve marketingcampagnes en duiken diep de data in. Data uitpluizen, daar
zijn we bij Ha! gek op. Het levert nieuwe inzichten die jouw organisatie verder brengt en dat maakt de cirkel weer rond. Met de juiste mix van strategie, creatieve campagnes en data brengt Ha! écht resultaat.

  • Strategische plannen
  • Creatieve marketingcampagnes
  • Vernieuwende inzichten vanuit data
Services

Gerelateerde services

Inbound marketing strategie

Inbound marketing strategie

Verspreid relevante content op het juiste moment én plaats

Lees meer over inbound marketing strategie
Buyer Persona onderzoek

Digitale transformatie

Behaal digitaal resultaat door bedrijfsprocessen te digitaliseren.

Lees meer over digitale transformatie
Positioneringsonderzoek

Positioneringsonderzoek

Versterk je merkidentiteit met positioneringsonderzoek

Lees meer over positioneringsonderzoek
Positioneringsonderzoek

Creatief campagne concept

Een sterke campagne kan niet zonder een pakkende boodschap die jouw doelgroep raakt. 

Lees meer over een campagne concept
smile

Heb je een uurtje?

Laten we samen jouw employer branding en recruitmentonderzoek uitvoeren. Je nieuwe collega's van Ha! staan klaar om je te helpen. Neem contact met ons op en ontdek hoe we met gerichte employer branding en recruitmentstrategieën écht resultaat kunnen behalen voor jouw bedrijf.

Neem contact op
FAQ

Veelgestelde vragen over employer branding en recruitment

Wat houdt employer branding precies in?

Employer branding draait om het creëren en uitdragen van een aantrekkelijk werkgeversimago. Het doel is om je bedrijf te positioneren als een fijne plek om te werken, zodat je niet alleen nieuw talent aantrekt, maar ook je huidige werknemers tevreden houdt.

Hoe meet ik het succes van onze employer branding strategie?

Je kunt het succes meten door te kijken naar indicatoren zoals de kwaliteit en kwantiteit van sollicitaties, het verloop onder medewerkers, de tevredenheid van je personeel en de reputatie van je bedrijf op platforms zoals Glassdoor en LinkedIn.

Hoe lang duurt een employer branding traject meestal?

De duur van een employer branding traject kan variëren, maar meestal duurt het enkele maanden tot een jaar. Dit hangt af van de grootte van je organisatie en de complexiteit van de strategie.

Hoe kunnen we onze recruitmentstrategie verbeteren door middel van employer branding?

Een sterke employer branding maakt je bedrijf aantrekkelijker voor potentiële kandidaten. Dit leidt tot meer en betere sollicitaties, verhoogt de betrokkenheid van je medewerkers en vermindert het personeelsverloop.

Hoe vaak moet ik een employer branding strategie herzien?

Het is verstandig om je employer branding strategie elk jaar te herzien. Zo kun je inspelen op veranderingen in de arbeidsmarkt, nieuwe bedrijfsdoelen en de feedback van medewerkers om je strategie continu te verbeteren.

Kennisbank

Wat wij schrijven over
employer branding en recruitment

vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Patrick Knibbe
Recruitment SEO: verbeter de vindbaarheid van jouw vacatures
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Sven van Ophem
Wat is inbound recruitment?
Bekijk artikel
vacature student bijbaan marketingbureau
Auteur: Jordy van Winden
Employer Branding: 5 manieren om je als bedrijf te onderscheiden
Bekijk artikel
Bekijk alle artikelen