Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Home / Branche: publieke sector
Burgers gezondere, betere of duurzamere keuzes laten maken. Hen vaker met het openbaar vervoer laten gaan, of een school- of ziekenhuiskeuze beïnvloeden. Hoe doe je dat? Het tonen van sterke communicatie op het moment dat de ontvanger daarvoor het meest openstaat zorgt voor gedragsverandering in het (semi) publieke domein. Inbound marketing stelt je hiertoe in staat. We focussen op de behoefte van de burger, cliënt of consument en werken vanuit daar verder.
Hoe bereik je een doelgroep waarvan de aandacht steeds schaarser wordt? Zeker als die doelgroep zich op steeds meer online kanalen bevindt? 'Vroeger' waren mensen eenvoudig te bereiken via een reclamespotje op TV of een reclameposter in het OV. Tegenwoordig komt men die spotjes en posters nog wel tegen. De kans is echter groot dat jouw doelgroep ondertussen druk bezig is met de mobiele telefoon. Hoe zorg je dan toch voor die gedragsverandering?
De klantbehoefte in het publieke domein (overheid, semi-overheid, zorg en onderwijs) verandert voortdurend. In 2018 zocht maar liefst 67% van de Nederlanders van 12 jaar of ouder online naar informatie over gezondheid en leefstijl (t.o.v. 49% in 2012*). Ook het maken van een afspraak met de huisarts of zelfs medisch specialist gebeurt steeds vaker online (25% van de zorggebruikers doet dit).
*Bron: CBS
De burger bevindt zich steeds vaker online en zoekt actief naar informatie. Een stevige online strategie, waarbij we mensen al vroeg in het oriëntatieproces bereiken, is dus essentieel voor publiekscampagnes en om gedrag te beïnvloeden. Een belangrijk voordeel van online marketing in de publieke sector is dat de effecten ervan meetbaar zijn en dus inzichtelijk gemaakt kunnen worden.
Online marketing in de publieke sector begint met een solide strategie. Wat willen we bereiken en hoe gaan we dat doen? Daarna rollen we de campagnes uit en zorgen we ervoor dat de resultaten in overzichtelijk dashboard getoond worden. Ontdek hoe we jou kunnen helpen met online marketing in de publieke sector.
Inbound strategie - Citizen Persona Onderzoek -
Contentstrategie - Positioneringsonderzoek -
Zoekmachine optimalisatie - Advertentie management -
Social media redactie
Gezamenlijk bekijken we de doelgroep en doelstellingen. We werken (indien nodig) de citizen persona’s dieper uit, onderzoeken hun online gedrag en bepalen op basis daarvan een campagnestrategie waarmee we het meeste bereik en gewenste acties kunnen genereren.
De campagnestrategie wordt omgezet naar de praktijk. Middels naadloos aansluitende content, advertenties en zichtbaarheid via diverse kanalen bereiken we inwoners vroeg in hun oriëntatieproces.
Door gebruik te maken van slimme koppelingen personaliseren we de bezoekerservaring en zijn we in staat de bezoeker optimaal te begeleiden in zijn zoektocht naar informatie. Zo werken we aan het opbouwen van een band en wederzijdse betrokkenheid.
Re-marketing - Landingspagina's - Social media redactie - Marketing Automation - Nurtering - Conversie optimalisatie
Websitebezoekers, personen die interesse hebben getoond worden verder geïnspireerd met waardevolle informatie die past bij het oriëntatieproces. Dit is de fase waarin een medewerker actieve begeleiding kan bieden (bijvoorbeeld middels een chatbot). Ook sturen de campagnes in deze fase actiever aan op het aanzetten tot gewenst gedrag. We blijven menselijk en persoonlijk en bouwen zo aan de relatie.
Personen die voldoende interesse en interactie tonen, worden nu gestimuleerd het gewenste gedrag te vertonen. Hiervoor gebruiken we activerende campagneboodschappen en eventueel beloningen.
De persoon vertoont het gewenste gedrag; doelstelling behaald!
Live Chats - kennis databases - Email sequences - taak automatisering - tevredenheidsonderzoeken/enquêtes
Consistent, helder en persoonlijk communiceren door de gehele organisatie is zo eenvoudig nog niet. Creëer inzicht in de ervaring die mensen hebben voor, tijdens en na ieder contactmoment door het koppelen van marketing, sales en klantenservic- communicatie in één systeem.
Optimaliseer en automatiseer tijdrovende zaken in de klantenservice. Door het inzetten van moderne middelen zoals gepersonaliseerde ticketsystemen, kennisdatabanken, geautomatiseerde taken en templates houden medewerkers tijd over voor echt persoonlijke aandacht. Met andere woorden: betere service en een efficiëntere organisatie.
Middels 'closed-loop analytics' wordt betrokkenheid direct toegewezen aan verschillende communicatie-uitingen, waardoor we de effectiviteit van de campagne van A-Z kunnen meten. Middels tevredenheids- of reizigersonderzoeken meten we bovendien de echte tevredenheid van de gebruiker of inwoner.
Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!