Naamsbekendheid voor Vopak als werkgever? Lees meer over onze succesvolle employer branding campagne!
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Naamsbekendheid voor Vopak als werkgever? Lees meer over onze succesvolle employer branding campagne!
Over de klant
Vopak is wereldwijd een toonaangevende speler in tankopslag, waar ze geloven dat iedereen zijn of haar talent moet kunnen (blijven) ontwikkelen. Daarom zijn diversiteit en inclusiviteit onderdeel van de bedrijfscultuur. Door samen te werken met collega's in een divers team, zorgen ze ervoor dat talenten tot zijn recht komen.
One sentence brief
Zet Vopak op de kaart als aantrekkelijke werkgever om op lange termijn een constante sollicitatiestroom te genereren.
Een effectieve employer branding strategie is gebaseerd op grondig onderzoek naar de doelgroep, inzicht krijgen in het imago van Vopak als werkgever, het benutten van kansen en het aanpakken van pijnpunten.
Om hier een helder beeld van te krijgen, hebben we strategische sessies georganiseerd met medewerkers uit verschillende disciplines binnen Vopak. Hierdoor konden we diverse perspectieven samenbrengen en een doelgerichte employer branding strategie ontwikkelen.
Met trots kunnen we melden dat Werf& ons campagneconcept heeft opgenomen in hun lijst met beste wervingscampagnes van 2023.
Na het definiëren van Vopak's kernpunten, was het tijd om de bevindingen om te zetten in aansprekende campagnes. Met de waardevolle input van diverse teams en afdelingen, begonnen we met het brainstormen over creatieve campagneconcepten.
Uiteindelijk hebben we drie solide voorstellen ontwikkeld en gepresenteerd. Na een grondige evaluatie en feedbackrondes kozen we unaniem voor de pay-off: 'Verbeter de wereld, begin bij Vopak'.
Deze slogan is niet alleen krachtig en inspirerend, maar sluit ook naadloos aan bij de missie en waarden van Vopak.
Om de boodschap tot leven te brengen, hebben we de slogan vertaald naar dynamische video's en afbeeldingen. Deze content is ontworpen om zowel de huidige als potentiële medewerkers van Vopak te inspireren en aan te moedigen deel uit te maken van het streven om het verschil te maken binnen Vopak en in de wereld.
De campagnes die gericht zijn op candidate persona's bestaan uit 3 fases:
In bovenstaande campagnes zetten we steeds verschillende kanalen en contentvormen in. Denk aan Meta (Facebook en Instagram), maar voornamelijk LinkedIn. Daarnaast adverteren we via de kanalen van Google (zoekmachine advertenties, display en video). Natuurlijk verspreiden wij de vacatures zelf ook via Indeed.
De organische vindbaarheid van de "werken-bij" website vormt een belangrijk onderdeel van het Vopak communicatieplan. Het SEO-plan bestaat uit technische SEO en copywriting.
In dat kader heeft Ha! nieuwe SEO-teksten geschreven rondom het concept 'Verbeter de wereld, begin bij Vopak'. Daarnaast hebben we een SEO-training aan Vopak gegeven, zodat zij hun eigen vacatures kunnen optimaliseren voor zoekmachines. Het resultaat is dat de website in korte tijd al goed rankt op belangrijke zoekwoorden. We zijn momenteel ook begonnen met nieuwe SEO-teksten rondom vakgebieden binnen de techniek waarvoor er binnen Vopak veel behoefte is aan gekwalificeerd personeel.
Echt resultaat moet meetbaar zijn. Daarom sturen we bij Ha! graag op data. Google Analytics 4 is optimaal ingericht om meer inzicht te krijgen in deze data. We willen namelijk weten wanneer (latent) werkzoekenden solliciteren of besluiten af te haken. We werken aan het volledig in kaart brengen van het sollicitatieproces en de candidate journey en we realiseren een koppeling tussen de data uit Google Analytics 4 en de recruitmentsystemen van Vopak. Dankzij deze data kunnen we goed sturing geven aan het behalen van het gewenste resultaat.
Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!