Een samenwerking tussen Ha!, RET en HTM. Een doorlopende campagne om toeristen te activeren het Tourist Day Ticket te kopen.
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Een samenwerking tussen Ha!, RET en HTM. Een doorlopende campagne om toeristen te activeren het Tourist Day Ticket te kopen.
Over de klant
Om te voorzien in de behoefte van toeristen om met één OV-chipkaart door Zuid-Holland te reizen, is het Tourist Day Ticket ontstaan. Eén persoon kan een gehele dag onbeperkt reizen in de provincie Zuid-Holland met RET, Arriva, Connexxion, HTM, HTMBuzz, EBS en Waterbus. Om de naamsbekendheid te vergroten en de ticketverkoop te stimuleren, heeft de RET (als opdrachtgever namens alle vervoerbedrijven) HA! samen met creatief bureau Studio Fraaj ingeschakeld. Samen verzorgen wij de ontwikkeling van communicatiemiddelen en de uitrol van online campagnes. Sinds 2017 voeren we campagnes waarmee we toeristen in de regio bereiken, en met succes!
One sentence brief
Verhoog de online vindbaarheid en vergroot de naamsbekendheid van de toeristendagkaarten voor het openbaar vervoer onder toeristen in Zuid-Holland en zorg indirect voor een stijging in de ticketverkoop.
Een sterke positionering en merk zijn een belangrijke basis voor succesvolle campagnes. Samen hebben we bepaald waar de kansen in de markt liggen en om daarom het domein van avontuur & educatie te claimen voor het themapark. Vanuit daar is er een website ontwikkeld waarop beleving centraal staat. De ervaring van een parkbezoek moet al beginnen wanneer je door de digitale poorten binnenkomt, zo is de gedachte. Middels een grote naams-bekendheidscampagne, de inzet van influencers en PR en een koopintentie-gerichte campagne gebaseerd op verschillende buyer persona's bereiken en activeren we een groot aantal gezinnen in Nederland.
De sleutel voor het succes is een mix van de juiste marketingcommunicatiekanalen inschakelen, scherpe doelgroeptargeting, de inzet van de juiste typen campagnes en een ideale verdeling van het mediabudget. 72% van de mensen zoekt informatie online op via zoekmachines als zij een aankoopintentie hebben. Dit is niet anders bij toeristen.
Daarom hebben wij de website geoptimaliseerd, zodat deze hoog rankt in Google voor zoekwoorden die cruciaal zijn bij het zoekgedrag van een toerist. Hier hebben wij 150 pagina's voor ontwikkeld. Want content is king!
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!