B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Case

RET

Case

RET

Over de klant
De RET, oftewel de Rotterdamse Elektrische Tram N.V., is een écht statement in Rotterdam en de omliggende regio. Als stadsvervoersbedrijf vervoeren ze jaarlijks 100 miljoen mensen per bus, metro, tram en veerboot. Wij als Rotterdam-based online marketing agency zijn daarom trots strategisch partner van de RET.

One sentence brief
De RET zocht een strategisch partner die naamsbekendheid en activatiecampagnes van de grond kan krijgen. En dat net zo vlot als het OV zelf. Elke nieuwe campagne brengt echter steeds een nieuwe uitdaging met zich mee. Continu creatief meedenken, snel schakelen en een kritische blik werpen zijn dus key!

Case RET
Aanpak

Onze oplossing

Case RET
Aanpak

Onze oplossing

Als eerste zijn we aan de slag gegaan met het goed meetbaar maken van de website volgens een op maat gemaakt taggingplan. Dit creëerde een goed inzicht in het gedrag van de websitebezoekers. Daarnaast zorgen wij voor een doorlopend pragmatische aanpak met elke nieuwe campagne. Wij verzorgen het traject van doelgroep bepaling, bannermateriaal, campagne opzet en optimalisatie tot en met de eindrapportages.

Campagnes

Naamsbekendheid en activatiecampagnes

Campagnes

Naamsbekendheid en activatiecampagnes

De uitdaging in de campagnes ligt hem in de diversiteit. De totale doelgroep is namelijk zo groot dat vrijwel iedere campagne weer een nieuw doel voor een andere doelgroep omvat. Hieronder hebben wij een greep van de gedraaide campagnes toegelicht om hier een beeld van te schetsen.

case-RET-afbeelding
RET case Digital marketing bureau Rotterdam-1

"Ontdek Rotterdam met de bus"

"Ontdek Rotterdam met de bus"

Voor deze campagne was het de uitdaging om toeristen bewust te maken van de openbare vervoer mogelijkheden in Rotterdam. Het doel was om toeristen kennis te laten maken met interessante bezienswaardigheden in de stad.

case-RET-ads-1

"Ontdek het regio abonnement"

"Ontdek het regio abonnement"

In samenwerking met de RET, maar ook andere vervoerders zoals HTM en EBS werd de Regio abonnement campagne uitgerold. Hierbij was het doel om dit abonnement onder de aandacht te brengen bij studenten en forenzen in de regio’s waar deze vervoerders actief zijn.

case-RET-ads-2

"Your business trip starts with RET"

"Your business trip starts with RET"

Toeristen en zakelijke reizigers gebruiken voornamelijk taxi’s wanneer zij naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport reizen. Dit terwijl het OV een voordeliger en een milieuvriendelijker alternatief is. Hierbij communiceerden we met welke lijnen het vliegveld bereikt kan worden, samen met de voordelen van het OV.

case-RET-ads-3

"Aardig onderweg"

"Aardig onderweg"

Als gevolg van de pandemie durfden veel mensen niet meer te reizen met het openbare vervoer. Er werd daarom een activatiecampagne ingezet om mensen bewust te maken van veilig reizen in het ‘’nieuwe normaal’’.

case-RET-ads-4

"Real Time App promotie"

"Real Time App promotie"

Waar kan je het beste zien hoe laat de metro in Rotterdam arriveert? Natuurlijk op de eigen RET Real Time App! Met de naamsbekendheid en activatiecampagne zorgden we ervoor dat er meer reizigers de app gebruiken.

case-RET-ads-5
Onze oplossingen

Toegepaste services

buyer persona onderzoek

#1 Buyer persona onderzoek

Ontdek service
inbound marketing

#2 Inbound Marketing

Ontdek service
display advertising

#3 Display advertising

Ontdek service
social media advertenties

#4 Social media advertising

Ontdek service
kennismaken

Maak kennis met ons

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
tourist-day-ticket-case

Tourist Day Tickets (RET) | Ha!

B2C
E-Commerce
+14%
advertentieklikken per jaar
+40%
bezoekers per jaar
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
Aafje

Aafje

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
portfolio-goud-onberperktgezond-header

Marketing Case: GOUD | Ha!

6
verschillende stakeholders
1
strategisch plan voor doelgroepcommunicatie
1
nieuwe website voor 6 doelgroepen
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
Vopak

Vopak

B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand stijging
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case