Wij hebben Presscon ondersteund met de positionering, inbound marketing en het commerciëler in de markt zetten van hun innovatieve stikstofoplossingen.
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Wij hebben Presscon ondersteund met de positionering, inbound marketing en het commerciëler in de markt zetten van hun innovatieve stikstofoplossingen.
Over de klant
Presscon is een bedrijf in de maakindustrie dat stikstof- en persluchtoplossingen ontwikkelt. Dit doen zij voor verschillende bedrijven en situaties. Denk bijvoorbeeld aan doseerpompen voor de glas- en tuinbouw of stikstof voor ziekenhuizen en laboratoria. De mensen bij Presscon zijn dus echte uitvinders op het gebied van stikstofoplossingen. Ze hebben dan ook meerdere patenten op hun naam staan.
One sentence brief
Help ons met het beter positioneren van ons bedrijf en het commercialiseren van ons productportfolio.
Het klinkt simpel: Presscon verkoopt stikstofoplossingen. Dit gas wordt in zoveel branches en toepassingen gebruikt dat wij bij Ha! op een complexe marketinguitdaging stuitten: hoe zetten we stikstof in de markt? En hoe commercialiseer je producten die voor iedere klant op maat zijn gemaakt? Uit de eerste verkennende gesprekken met Presscon bleek dat dit het enige stikstof vraagstuk was waar zij nog geen oplossing voor hadden gevonden. Hoog tijd dus om de krachten te bundelen.
Om dit te bereiken, hebben we de volgende stappen ondernomen:
Om een beter inzicht te krijgen in de wereld van stikstof, zijn we begonnen met het in kaart brengen van alle producten die Presscon aanbiedt. Door middel van de BCG Matrix brachten we structuur in het productportfolio. Dit hielp ons eveneens om te bepalen welke producten er binnen de groeistrategie van Presscon passen en waarop marketing en sales dus effectief kunnen worden ingezet. Op basis hiervan konden we vervolgens de doelgroepen en hun behoeften bepalen en matchen aan een product van Presscon. We brachten de USPs per oplossing in kaart en linkten deze informatie aan relevante branches. Kortom: het productportfolio was gematcht aan marktkansen en onze blauwdruk voor toegespitste marketing en sales was compleet.
Aan de hand van een positioneringsonderzoek bepaalden we wat Presscon uniek maakt en welke kernwaarden we naar buiten moesten uitdragen. Klantenservice en productkwaliteit werden hierin de twee belangrijkste pijlers. Op basis van die pijlers ontwikkelden we een nieuwe huisstijl en een logo. Die zorgen ervoor dat de corporate identity van Presscon sterker naar voren komt. Per business unit (Presscon heeft er drie) stelden we samen sales scenario's op, waarmee we de sales- en marketingdoelen bepaalden. Hoeveel MQLs (Marketing Qualified Leads) en SQLs (Sales Qualified Leads) zijn er nodig om de organisatiedoelstellingen te behalen? Uiteindelijk ontwikkelde Ha! een compleet inbound marketing-plan voor Presscon. In dit plan stippelden we per branche en product een unieke strategie uit.
Na het uitwerken van de strategie en corporate identity, was het tijd om de B2B website aan te pakken. Allereerst migreerden we de verschillende branchewebsites van Presscon tot één corporate website. Daarop brachten het marketingplan in de praktijk. De nieuwe website speelt optimaal in op de buyer's journey van de verschillende persona's. Zo komen de UPS's van Presscon per branche duidelijk naar voren. Bovendien zijn er meerdere conversiepunten die inspelen op die buyer's journey. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op verschillende manieren contact op te nemen: via een offerteaanvraag, telefonisch of per e-mail. Daarmee is de website ondersteunend voor het team van dealers en salesmedewerkers, zowel nationaal en internationaal. Een echte leadgenerator, dus.
De volgende stap die Presscon samen met Ha! zal gaan zetten is het verder ontwikkelen van sales- en marketing alignment. Eerst gaan we aan de slag met een contentstrategie. De website wordt uitgebreid met content die inspeelt op de behoeften en uitdagingen van websitebezoekers. Uiteraard zijn dit behoeften en uitdagingen waar Presscon een oplossing voor heeft bedacht. Daarna gaan we aan de slag met een leadgeneratie strategie. Inbound marketing campagnes in combinatie met met corporate presentaties, brochures en downloads moeten niet alleen zorgen voor meer leads. Het is uiteindelijk ook de bedoeling dat het sales team direct met deze leads aan de slag kan. Een betere samenwerking tussen de afdelingen marketing en sales is hierin essentieel.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!