B2B
Leadgeneratie
Nieuwe
Positionering & huisstijl
Focus op
Marketing & sales integratie
Case

Presscon

Case

Presscon

Over de klant
Presscon is een bedrijf in de maakindustrie dat stikstof- en persluchtoplossingen ontwikkelt. Dit doen zij voor verschillende bedrijven en situaties. Denk bijvoorbeeld aan doseerpompen voor de glas- en tuinbouw of stikstof voor ziekenhuizen en laboratoria. De mensen bij Presscon zijn dus echte uitvinders op het gebied van stikstofoplossingen. Ze hebben dan ook meerdere patenten op hun naam staan.

One sentence brief
Help ons met het beter positioneren van ons bedrijf en het commercialiseren van ons productportfolio.

Presscon website
Aanpak

Onze oplossing

Presscon-1
Aanpak

Onze oplossing

Het klinkt simpel: Presscon verkoopt stikstofoplossingen. Dit gas wordt in zoveel branches en toepassingen gebruikt dat wij bij Ha! op een complexe marketinguitdaging stuitten: hoe zetten we stikstof in de markt? En hoe commercialiseer je producten die voor iedere klant op maat zijn gemaakt? Uit de eerste verkennende gesprekken met Presscon bleek dat dit het enige stikstof vraagstuk was waar zij nog geen oplossing voor hadden gevonden. Hoog tijd dus om de krachten te bundelen.

Om dit te bereiken, hebben we de volgende stappen ondernomen:

Strategie

Marketingstrategie, Inbound marketingplan & positionering

Om een beter inzicht te krijgen in de wereld van stikstof, zijn we begonnen met het in kaart brengen van alle producten die Presscon aanbiedt. Door middel van de BCG Matrix brachten we structuur in het productportfolio. Dit hielp ons eveneens om te bepalen welke producten er binnen de groeistrategie van Presscon passen en waarop marketing en sales dus effectief kunnen worden ingezet. Op basis hiervan konden we vervolgens de doelgroepen en hun behoeften bepalen en matchen aan een product van Presscon. We brachten de USPs per oplossing in kaart en linkten deze informatie aan relevante branches. Kortom: het productportfolio was gematcht aan marktkansen en onze blauwdruk voor toegespitste marketing en sales was compleet.

Aan de hand van een positioneringsonderzoek bepaalden we wat Presscon uniek maakt en welke kernwaarden we naar buiten moesten uitdragen. Klantenservice en productkwaliteit werden hierin de twee belangrijkste pijlers. Op basis van die pijlers ontwikkelden we een nieuwe huisstijl en een logo. Die zorgen ervoor dat de corporate identity van Presscon sterker naar voren komt. Per business unit (Presscon heeft er drie) stelden we samen sales scenario's op, waarmee we de sales- en marketingdoelen bepaalden. Hoeveel MQLs (Marketing Qualified Leads) en SQLs (Sales Qualified Leads) zijn er nodig om de organisatiedoelstellingen te behalen? Uiteindelijk ontwikkelde Ha! een compleet inbound marketing-plan voor Presscon. In dit plan stippelden we per branche en product een unieke strategie uit.

presscon-visual
Website

Sales ready B2B website

Website

Sales ready B2B website

Na het uitwerken van de strategie en corporate identity, was het tijd om de B2B website aan te pakken. Allereerst migreerden we de verschillende branchewebsites van Presscon tot één corporate website. Daarop brachten het marketingplan in de praktijk. De nieuwe website speelt optimaal in op de buyer's journey van de verschillende persona's. Zo komen de UPS's van Presscon per branche duidelijk naar voren. Bovendien zijn er meerdere conversiepunten die inspelen op die buyer's journey. Het is bijvoorbeeld mogelijk om op verschillende manieren contact op te nemen: via een offerteaanvraag, telefonisch of per e-mail. Daarmee is de website ondersteunend voor het team van dealers en salesmedewerkers, zowel nationaal en internationaal. Een echte leadgenerator, dus.

inbound-marketing-bureau
Integratie

Marketing en sales alignment

Integratie

Marketing en sales alignment

De volgende stap die Presscon samen met Ha! zal gaan zetten is het verder ontwikkelen van sales- en marketing alignment. Eerst gaan we aan de slag met een contentstrategie. De website wordt uitgebreid met content die inspeelt op de behoeften en uitdagingen van websitebezoekers. Uiteraard zijn dit behoeften en uitdagingen waar Presscon een oplossing voor heeft bedacht. Daarna gaan we aan de slag met een leadgeneratie strategie. Inbound marketing campagnes in combinatie met met corporate presentaties, brochures en downloads moeten niet alleen zorgen voor meer leads. Het is uiteindelijk ook de bedoeling dat het sales team direct met deze leads aan de slag kan. Een betere samenwerking tussen de afdelingen marketing en sales is hierin essentieel.

Sales en Marketing Alignment
Onze oplossingen

Toegepaste services

Inbound marketing strategie

#1 Inbound marketing strategie

Ontdek service
Buyer persona onderzoek

#2 Buyer persona onderzoek

Ontdek service
Positionerings onderzoek

#3 Positionerings onderzoek

Ontdek service
Marketing automation

#4 Marketing automation

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

trindle-header

PayPer / Trindle | Ha!

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
ret-header

RET

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
Vopak

Vopak

B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand stijging
Bekijk case
InterimWorX portfolio

InterimWorX | Ha!

B2B
Leadgeneratie
+68%
converterende websitebezoekers
+99%
meer organisch verkeer
Bekijk case
Aafje

Aafje

B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand
Bekijk case