B2B
Employer Branding
775K
campagne weergaven per maand
350+
sollicitanten per maand
Case

Aafje

Case

Aafje

Over de klant
Aafje is een prominente ouderenzorgorganisatie in Rotterdam en omstreken. Als één van de grootste werkgevers in de regio, wordt Aafje hoog gewaardeerd onder medewerkers. Dit blijkt uit het meermaals ontvangen van het keurmerk Beste Werkgever. Deze waardering is te danken aan de focus op persoonlijke ontwikkeling en betrokkenheid. Aafje speelt een belangrijke rol in de zorgsector door haar inzet voor zowel de zorg en ondersteuning aan ouderen als de professionele groei van haar medewerkers.

One sentence brief
Hoe kan Aafje de komende jaren haar digitale presence zo versterken dat het enerzijds een consistent, positief effect heeft op het imago van de organisatie en anderzijds grip en controle geeft op het wervingsproces voor huishoudelijk medewerkers middels een sterke employer brandingstrategie?

Aafje
Aanpak

Onze oplossingen

Aafje
Aanpak

Onze oplossingen

Ha! heeft de employer branding strategie van Aafje ontwikkeld en daarin sterk de focus gelegd op het verbeteren van het imago van de huishoudelijke hulp. Na grondig doelgroeponderzoek en uitgebreide gesprekken met Aafje, bedachten we een innovatief campagneconcept met het aantrekken en behouden van toegewijde huishoudelijk medewerkers als doel.

Dit concept was de basis voor candidate persona's, marketing automation en SEO optimalisatie van de campagnewebsite.

Creatieve Campagnes

Concept

Uit een reeks gesprekken met Aafje en huishoudelijk medewerkers kwam een krachtige campagneboodschap naar voren: "Bij Aafje ben je als hulp een held." Deze boodschap benadrukt dat de bijdrage van huishoudelijk medewerkers veel meer is dan alleen schoonmaken. Ze maken het mogelijk voor hulpbehoevenden om langer thuis te wonen.

Dit doen ze door zowel praktische hulp als menselijk contact te bieden. Het concept onderstreept daarom het maatschappelijke belang van het werk in de huishoudelijke ondersteuning. De campagne richt zich op doeners met sociale vaardigheden en een 'zorghart'. Het benadrukt bovendien dat mensen die deze kwaliteiten bezitten, essentieel zijn voor Aafje. 

Aafje attract banner Aafje engage banners Aafje close banners
Campagnes

Candidate persona's

Campagnes

Candidate persona's

Naast het campagneconcept hebben we de doelgroep in kaart gebracht en uitgewerkt in drie fictieve kandidaten: de candidate persona’s. De campagnes gericht op deze persona's bestaan uit 3 fases:

  • Attract: campagnes om de zichtbaarheid van Aafje als werkgever te vergroten, met het doel om (latent) werkzoekenden kennis te laten maken met het beroep.
  • Engage: in deze campagnes geven we medewerkers van Aafje een stem, delen we verhalen vanuit hun ervaringen en belichten we uitgebreid wat werken als huishoudelijke hulp bij Aafje inhoudt.
  • Convert: in de laatste fase focussen onze campagnes zich op het promoten van vacatures, met het doel om (latent) werkzoekenden aan te moedigen om te solliciteren.

In de campagnes maken we gebruik van diverse kanalen en contentvormen. Dit omvat platforms zoals Meta (Facebook en Instagram), zoekmachines, het Google Display Netwerk en YouTube.

Aafje Candidate persona's
Aafje
HubSpot

Marketing automation

HubSpot

Marketing automation

Recruiters verwerken sollicitaties met HubSpot en hierin houden ze bij in welke fase van het sollicitatieproces een kandidaat zich bevindt. Eveneens houden zij bij waarom een kandidaat wordt afgewezen of zich terugtrekt. Dit biedt een overzichtelijke werkwijze en een goede basis voor analyses. Deze inzichten, aangevuld met de uitkomsten van panelgesprekken met werknemers en de doelgroep, kunnen worden gebruikt om de vacaturetekst, het campagnemateriaal en de algehele boodschap te verbeteren.

Aafje marketing automation
SEO

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

SEO

Zoekmachineoptimalisatie Campagnewebsite

Om de vindbaarheid van onze wervingswebsite in zoekmachines te verbeteren, hebben we een grondige zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Zo ontdekten we welke termen huishoudelijk medewerkers gebruiken bij het zoeken naar nieuwe carrièrekansen. Op basis van deze analyse hebben we een doelgericht contentplan opgesteld. Dit plan helpt ons om relevante content te creëren die de website beter zichtbaar maakt voor (latent) werkzoekenden. Bovendien geeft het plan inzicht in de specifieke informatiebehoeften van huishoudelijk medewerkers die een nieuwe uitdaging zoeken.

Aafje SEO
Onze oplossingen

Toegepaste services

Buyer Persona onderzoek

#1 Buyer Persona onderzoek

Ontdek service
Zoekmachine optimalisatie

#2 Zoekmachine optimalisatie

Ontdek service
display advertising

#3 Display Advertising

Ontdek service
social media advertenties

#4 Social Media Advertenties

Ontdek service
Kennismaken

Maak kennis met Sven

Sven_edit

Cases

Gerelateerde Cases

Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.

Vopak

Vopak

B2B
Employer Branding
750K
campagneweergaven per maand
175+
sollicitanten per maand stijging
Bekijk case
ret-header

RET

B2C
E-Commerce
35M
impressies
+90.000
websitebezoekers
Bekijk case
internet-marketing-bureau-barendrecht-case-mobiwerk

MobiWerk

B2C
Leadgeneratie
+200
nieuwe contacten per maand
90%
van de plaatsingen afkomstig uit Inbound Marketing
Bekijk case
Burgernet

Burgernet

B2C
Branding & Betrokkenheid
4.000+
app downloads
38%
groei volgers Facebookpagina
Bekijk case
case-scholengemeenschap-octant (1)

Octant | Ha!

9
nieuwe websites voor basisscholen
19%
meer websitebezoekers
36%
meer open sollicitaties via online kanalen
Bekijk case
stichting-team-jayme

Team Jayme | Ha!

Non-profit
Online strategie
2.2 miljoen
opgehaald bedrag
Bekijk case
lloyds-register-portfolio

Lloyd's Register

B2B
Leadgeneratie
+35%
organische groei per jaar
+200%
leads vanuit Ads
Bekijk case
ruseler-makelaars-portfolio

Ruseler Makelaars

B2C
Leadgeneratie
Meetbare
Website
Social
Redactie
Bekijk case
Dino Experience Park

Dino Experience Park

B2C
Branding & E-Commerce
100K
websitebezoekers in de eerste 4 maanden
1.7M
campagneweergaven in 3,5 maand
Bekijk case
trindle-header

PayPer / Trindle | Ha!

B2B
Leadgeneratie
5000+
websitebezoekers
+4%
stijging conversieratio
Bekijk case