Thuiszorgmedewerkers promoveren tot helden? Wij deden het in een succesvolle employer branding campagne!
Gratis inspiratiesessie inbound marketing
Ontdek een nieuwe aanpak van online marketing. Leer hoe je marketing en sales kunt combineren voor meer bedrijfsgroei in 2024.
Concept en positionering
Wat maakt jouw bedrijf onderscheidend? Voor een organisatie is het van belang om je bedrijf te profileren met een duidelijke positionering.
Inbound & content strategie
Marketing en sales met elkaar laten integreren? Met Inbound marketing wordt waardevolle content volledig afgestemd op de klant.
Buyer persona onderzoek
Weet jij echt wie je klanten zijn? Met buyer persona onderzoek ontdek je de drijfveren, behoeftes, denkwijze, doelen en koopgedrag van de klant.
Vraag een marketing performance audit aan
Inbound
marketing
Marketing
automation
Display
advertising
Doe de gratis CRO scan
Toolstack
Ha! brengt écht resultaat
Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Thuiszorgmedewerkers promoveren tot helden? Wij deden het in een succesvolle employer branding campagne!
Over de klant
Aafje is een prominente ouderenzorgorganisatie in Rotterdam en omstreken. Als één van de grootste werkgevers in de regio, wordt Aafje hoog gewaardeerd onder medewerkers. Dit blijkt uit het meermaals ontvangen van het keurmerk Beste Werkgever. Deze waardering is te danken aan de focus op persoonlijke ontwikkeling en betrokkenheid. Aafje speelt een belangrijke rol in de zorgsector door haar inzet voor zowel de zorg en ondersteuning aan ouderen als de professionele groei van haar medewerkers.
One sentence brief
Hoe kan Aafje de komende jaren haar digitale presence zo versterken dat het enerzijds een consistent, positief effect heeft op het imago van de organisatie en anderzijds grip en controle geeft op het wervingsproces voor huishoudelijk medewerkers middels een sterke employer brandingstrategie?
Ha! heeft de employer branding strategie van Aafje ontwikkeld en daarin sterk de focus gelegd op het verbeteren van het imago van de huishoudelijke hulp. Na grondig doelgroeponderzoek en uitgebreide gesprekken met Aafje, bedachten we een innovatief campagneconcept met het aantrekken en behouden van toegewijde huishoudelijk medewerkers als doel.
Dit concept was de basis voor candidate persona's, marketing automation en SEO optimalisatie van de campagnewebsite.
Uit een reeks gesprekken met Aafje en huishoudelijk medewerkers kwam een krachtige campagneboodschap naar voren: "Bij Aafje ben je als hulp een held." Deze boodschap benadrukt dat de bijdrage van huishoudelijk medewerkers veel meer is dan alleen schoonmaken. Ze maken het mogelijk voor hulpbehoevenden om langer thuis te wonen.
Dit doen ze door zowel praktische hulp als menselijk contact te bieden. Het concept onderstreept daarom het maatschappelijke belang van het werk in de huishoudelijke ondersteuning. De campagne richt zich op doeners met sociale vaardigheden en een 'zorghart'. Het benadrukt bovendien dat mensen die deze kwaliteiten bezitten, essentieel zijn voor Aafje.
Naast het campagneconcept hebben we de doelgroep in kaart gebracht en uitgewerkt in drie fictieve kandidaten: de candidate persona’s. De campagnes gericht op deze persona's bestaan uit 3 fases:
In de campagnes maken we gebruik van diverse kanalen en contentvormen. Dit omvat platforms zoals Meta (Facebook en Instagram), zoekmachines, het Google Display Netwerk en YouTube.
Recruiters verwerken sollicitaties met HubSpot en hierin houden ze bij in welke fase van het sollicitatieproces een kandidaat zich bevindt. Eveneens houden zij bij waarom een kandidaat wordt afgewezen of zich terugtrekt. Dit biedt een overzichtelijke werkwijze en een goede basis voor analyses. Deze inzichten, aangevuld met de uitkomsten van panelgesprekken met werknemers en de doelgroep, kunnen worden gebruikt om de vacaturetekst, het campagnemateriaal en de algehele boodschap te verbeteren.
Om de vindbaarheid van onze wervingswebsite in zoekmachines te verbeteren, hebben we een grondige zoekwoordenanalyse uitgevoerd. Zo ontdekten we welke termen huishoudelijk medewerkers gebruiken bij het zoeken naar nieuwe carrièrekansen. Op basis van deze analyse hebben we een doelgericht contentplan opgesteld. Dit plan helpt ons om relevante content te creëren die de website beter zichtbaar maakt voor (latent) werkzoekenden. Bovendien geeft het plan inzicht in de specifieke informatiebehoeften van huishoudelijk medewerkers die een nieuwe uitdaging zoeken.
Blader door onze cases om een beeld te krijgen van onze aanpak en werkwijze in de praktijk.
Als Rotterdams online marketing bureau helpen wij organisaties met het behalen van écht resultaat. Samen met jou ontwikkelen we een haalbare en doelgerichte digitale strategie. Van daaruit creëren we pakkende content en campagnes die resultaat opleveren.
Ha! Marketing B.V.
Charloisse Lagedijk 536
3084 LG Rotterdam
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!