One sentence brief

Maak het beroep buschauffeur ‘sexier’ zodat we meer kandidaten voor de opleiding buschauffeur of trambestuurder aantrekken en onze pool aan chauffeurs en bestuurders bovendien kunnen verjongen.

Aanpak

Om de employer branding & wervingscampagnes tot hun volle recht te laten komen, kwamen we overeen een aangescherpte corporate identity te ontwikkelen die de campagnes extra kracht zou bijzetten. In samenwerking met ons partner-reclamebureau Campagne werd een nieuwe identiteit en stijldocument ontwikkeld. Dit diende als basis voor de ontwikkeling van een nieuwe website, video’s en het overige campagnemateriaal.

Een nieuwe corporate identity en website

De nieuwe corporate identity zet de reiziger centraal. De vakbekwame chauffeurs en bestuurders van MobiWerk fungeren als gastheer of -vrouw om zo het verschil te maken voor de reiziger. Het verschil tussen vervoer en een zorgeloze, ontspannen rit.

Met dit als uitgangspunt zijn verschillende scenario’s bedacht en uitgewerkt waarin de bus- en touringcarchauffeurs en trambestuurders van MobiWerk dat verschil maken. Een jong meisje dat met de tram naar opa & oma gaat, een stel ouderen dat een geweldig dagje uit heeft met een touringcar, en een verliefd stel dat met de bus naar elkaar toegebracht worden.

Employer branding campagne

De video’s en campagnebeelden hebben we vervolgens ingezet in een employer branding campagne, met als doel meer mensen (met name jongeren) te laten inzien dat het beroep van buschauffeur en trambestuurder méér is dan reizigers van A naar B brengen. Met de tagline ‘MobiWerk. MensenWerk.’, landingspagina’s en case-interviews met huidige chauffeurs ondersteunt de website de customer journey van deze potentiële kandidaten. Door hun enthousiasme en de open communicatiestijl van MobiWerk worden werkgever en kandidaat dichter bij elkaar gebracht.

Een mooi voorbeeld van hoe content, AdWords en social media advertenties elkaar kunnen ondersteunen tot indrukwekkende resultaten.

Resultaten

Case Mobiwerk

 

Bekijk de video’s

Recente beoordelingen★★★★★★★★★★Talent Enterprise BVHa- is onze externe marketingafdeling die ook regelmatig intern aanwezig is. Het voelt als een collega die gewoon meedenkt over van alles en nog wat op marketinggebied. Wekelijks werken ze bij ons op lokatie zodat collega's makkelijk aan het bureau aanschuiven en even met elkaar sparren om mooie ideeën te genereren. Sven heeft ons geleerd om alles wat we online investeren meetbaar te maken in concrete resultaten. Periodiek vragen we ons af of we op de goede weg zijn en waar we onze plannen en doelen bij moeten stellen. We hebben het afgelopen jaar mooie sprongen gemaakt in onze online aanwezigheid★★★★★★★★★★Erwin Wij werken nu meer dan 1 jaar samen met Ha! Marketing en zijn zeer tevreden over hun professionele en pragmatisch aanpak. ★★★★★★★★★★Marja Davids van KootsjhuysDe samenwerking met HA! marketing (met Sven én collega's) bevalt mij prima. Ze denken mee, begrijpen mijn business goed, komen met goede voorstellen en zijn flexibel. Voor mij is hun ondersteuning heel belangrijk. ★★★★★★★★★★AnoniemSven van HA! Marketing ondersteunt ons in de breedste zin van online marketing. Concreet hebben zij een bijdrage geleverd op het gebied van Google Tag Manager, email marketing, web-updates en Google Adwords. Wij content met de werkzaamheden en resultaten.★★★★★★★★★★Aircotec KlimaatbeheersingHA! Marketing heeft onze verouderde website compleet vernieuwd en een moderne look gegeven. Gecombineerd met een marketing campagne levert de website nu weer veel nieuwe klanten op. De aanpak van HA! Marketing is professioneel en snel, wij kunnen dit iedereen aanraden! ★★★★★★★★★★Fotografie Ingeborg van BruggenHA! heeft het afgelopen jaar mijn site geoptimaliseerd en mee gedacht over de marketing van mijn bedrijf. Door dit alles de omzet van mijn bedrijf in een jaar tijd bijna verdubbeld!! Ik kan HA! dan ook bij iedereen met een bedrijf aanraden.
Feedback Company