Ontdek waarom het combineren van marketing en sales urgent is
Veel bedrijven slagen er niet in klanten aan te spreken op hun échte behoeften en lopen zo klanten mis. Ook horen we vaak van ondernemers dat zij er onvoldoende in slagen om online kwalitatieve leads te verzamelen en deze te laten converteren.
Ben jij een marketing manager, CEO of sales manager? Dan mag je deze webinar niet overslaan. Je bent verantwoordelijk voor de eindresultaten van marketing en sales en daarmee voor het realiseren van meer omzet voor jouw bedrijf. Echter, het speelveld van marketing en sales is de afgelopen jaren sterk veranderd. Is jouw aanpak van marketing en sales mee veranderd en up-to-date? Of worden veel dingen gedaan ‘zoals ze altijd werden gedaan’ en loop je daardoor mogelijke omzet mis?
Nieuwe tools en advertentiemiddelen hebben hun intrede gedaan, en bovenal het compleet veranderde oriëntatieproces van jouw potentiële klant vragen om een moderne aanpak waarin sales en marketing nauw samenwerken. Hoe combineer je marketing, sales, klantenservice en de enorme brij aan online tools tot een strategie die letterlijk meer business oplevert? Dat is het antwoord wat je hebt na afloop van deze training.
Na deze training kun je zelf concreet aan de slag met het volgende:
Deel 1:
- Ontdek hoe je pro-actief kunt inspelen met effectieve marketing boodschappen en je kunt richten op de échte behoeften van jouw klanten;
- Kom erachter hoe potentiële klanten online op zoek gaan naar oplossingen (en hoe ze vervolgens uitkomen bij jouw bedrijf);
- Hoe vertaal je de behoeften en de boodschap naar digitale marketing?
- Leer hoe je met een combinatie van online tools de volledige klantreis bestuurt;
- Ervoor zorgen dat je al vroeg in het aankoopproces een relatie opbouwt met potentiële klanten;
Workshop: Buyer persona ontwikkeling
Deel 2:
- Je weet hoe je het aantal kwalitatieve leads op je website drastisch vergroot én van leads klanten maakt;
- Je weet hoe een sales-ready website eruit ziet en welke stappen je moet nemen om daar te komen;
- Je weet hoe je jouw sales team óók online kunt inzetten;
- Je weet hoe je marketing, sales en klantenservice naadloos op elkaar kunt laten aansluiten voor een optimale klantervaring en een maximale hoeveelheid leads.
Workshop: Ontwerp een Inbound marketing campagne
Waar we het ook over gaan hebben:
- Feiten, cijfers en ontwikkelingen uit recente marktonderzoeken in diverse industrieën
- Marketing automation, CRM systemen en database marketing
- Gepersonaliseerde content
Direct inschrijven