Social Media is niet meer weg te denken uit ons leven. Vrijwel iedereen maakt er gebruikt van en de toepassingen zijn bij de meeste bedrijven wel bekend. De ontwikkelingen in deze wereld gaan hard. HA! zet de meest recente ontwikkelingen voor u op een rijtje.
Tweets in zoekresultaten
Twitter kondigt aan dat de tweets voortaan gevonden kunnen worden in de zoekresultaten van Google. Op dit moment is dit alleen nog maar in Amerika toegepast. Daarnaast vindt de verandering nu alleen nog maar plaats bij de Google app en bij het mobiel zoeken. De vraag is of het zich ook zal uitbreiden naar andere landen en of de tweets ook bij de zoekresultaten van gewone computers te zien zijn.
Google+ gaat classificeren
Google+ heeft aangekondigd gebruik te gaan maken van collecties. Door deze collecties kunnen gebruikers de berichten classificeren tot een bepaald onderwerp. Dit is een nuttige toepassing op zakelijk gebied. Door specifiek aan te geven welke collecties relevant zijn, kunnen de onnuttige berichten worden overgeslagen.
Nauwkeuriger adverteren op Facebook
Ook de ontwikkelingen bij Facebook staan niet stil. Voor bedrijven is het een aantrekkelijke optie om te adverteren via Facebook, gezien de grote aantallen van gebruikers. Facebook kondigt nu aan met IBM samen te gaan werken. Dankzij deze samenwerking kan de voorkeur van een consument preciezer worden geschat. De advertenties kunnen hierop worden aangepast, waardoor een gepersonaliseerde benadering wordt gebruikt. Dit maakt het adverteren op Facebook voor sommige bedrijven wellicht nog aantrekkelijker.
Gevolgen veranderingen Social Media
Vaak zijn het maar kleine veranderingen die de sociale platformen doormaken, maar soms met gunstige gevolgen. Zo kan adverteren op Facebook opeens een stuk interessanter worden, indien de wensen van de klant nauwkeurig in beeld kunnen worden gebracht. Blijf op de hoogte van de nieuwste trends! Meer informatie over Social Media en het effectief inzetten ervan? Neem gerust eens contact op met de experts van HA!