Adverteren op Social Media is niet nieuw. Adverteren op Twitter was daarentegen tot voor kort nog niet zo gebruikelijk. Het afgelopen jaar testte Twitter met grote bedrijven en adverteerders de mogelijkheden van advertentiecampagnes op het Twitterplatform. Sinds kort is het zelfs voor de kleine adverteerder mogelijk om te adverteren op Twitter!
Wat zijn de mogelijkheden voor uw onderneming? HA! heeft ze voor u op een rijtje gezet.

Hoe werkt het adverteren op Twitter?

Er zijn drie manieren waarop u op Twitter kan adverteren, namelijk door middel van Promoted Accounts, Promoted Tweets en Promoted Trends.
De Promoted Accounts worden weergegeven als mogelijke opties van ‘wie te volgen’. De Promoted Tweets zorgen voor een uitvergroting van de belangrijkste Tweets. En als laatste kun je door middel van Promoted Trends van jouw hashtag een gesponseerd Trending Topic maken. Dit wordt vooral gebruikt door de grotere adverteerders, gezien het budget dat nodig is om hieraan mee te kunnen doen. Maar de nieuwste trend op het gebied van adverteren is het Twitter advertising-selfserviceplatform, waarmee de mogelijkheden ook voor kleine ondernemers interessant worden.

Wat is het Twitter Advertising-selfserviceplatform?

Adverteren voor de grotere organisaties is dus al langere tijd mogelijk. Maar doordat er een tamelijk hoog budget voor nodig was, was dit nog niet voor ieder bedrijf toegankelijk. Vanaf nu kunnen ook kleine adverteerders aan de slag met adverteren op Twitter, namelijk door middel van het Twitter Advertising-selfserviceplatform. Ieder bedrijf met een Twitter-account kan op een eenvoudig manier starten met het adverteren op Twitter met Promoted Accounts en Promoted Tweets.

Hoe werkt het Twitter Advertising-selfserviceplatform?

Als bedrijf wil je natuurlijk de juiste doelgroep bereiken. Het gebruik van adverteren op Twitter maakt dit mogelijk. Door zelf een doelgroep te selecteren, kunnen de advertenties klantgericht worden ingezet. Het voordeel van deze nieuwe trend is de controle over de kosten. Een betaling vindt namelijk plaats wanneer Twitteraars het account gaan volgen of de uitgelichte Tweets gaan retweeten, favoriet maken, beantwoorden of erop klikken. Bedrijven kunnen dus zelf een limit instellen om binnen het begrote budget te blijven.

Twitter Analytics

De mogelijkheden voor effectief adverteren houden hiermee nog niet op. Nog geen half jaar geleden kwam Twitter namelijk met Twitter Analytics op de markt. Hiermee kan inzicht worden verkregen in de prestaties van content op Twitter. Door de Tweetactiviteiten te meten kan de betrokkenheid van volgers worden bepaald. Naar aanleiding van de resultaten kunnen de Tweets worden geoptimaliseerd. Daarnaast kunnen veel karakteristieken van de volgers worden ontdekt. Twitter Analytics levert dus optimaal resultaat, want meten is weten!

Uw kansen met Twitter advertenties

Adverteren op Social Media kan nu dus ook via Twitter. Niet alleen de grote bedrijven hebben de kans om deze manier van adverteren in te zetten, maar ook MKB’ers kunnen hier gebruik van maken. De mogelijkheden zijn eindeloos gezien het zelf te bepalen budget. Daarnaast kan Twitter Analytics zorgen voor optimaal resultaat. Mocht u vragen hebben over deze nieuwe trend, neem dan gerust contact op met de experts van HA! Wij helpen u graag verder.